torstai 27. helmikuuta 2014

Liikunnan ilo

Kuinka ihanan keväiseltä ulkona eilen näyttikään! Tosin sain ihailla sitä auringonpaistetta ainoastaan työhuoneen ikkunan läpi, mutta kyllä se silti piristi mieltä. Illalla kävin ystävän kanssa kävelyllä ja ilmassa oli ihana kevään tuoksu. Pidän talvesta eikä minulla ole mitään lumikinoksia vastaan, mutta tämä talvi ei antanut parastaan. Olen siis aivan valmis siirtymään jo kevääseen!
 
Liekö kevään pilkahdus nurkan takana vai mikä saanut aikaan sen, että koen olevani pikkuhiljaa sama energinen minä. Liikunta kiinnostaa taas samalla tavalla, tosin nyt on aika laskea liikuntasuoritusten intensiteettiä.
 
Kuten olen aikaisemmin jo maininnut, niin olen aina ollut hyvin urheilullinen ja liikunta on minun henkireikäni. Vaikka olen välillä treenannut kovaa, niin levätä olen aina muistanut. On toki ollut aikoja, että hidastaa olisi voinut aikaisemminkin, mutta mitään lievää ylikuntoa pahempaa ei ole kohdalleni sattunut. En siis pode hirveän huonoa omaatuntoa jos en esim. muutamaan päivään pääse urheilemaan.
 
Vaikka tiedän esimerkiksi kuntosaliharjoittelusta paljon, niin raskausajan saliharjoittelu on minulle aivan uutta. Olen toistaiseksi tehnyt salilla lähes samoja liikkeitä kuin aikaisemmin (maastavetoa, rinnallevetoa, tempausta, jalkaprässiä...), mutta painoja olen jo laskenut hieman. Huomaan, että olen aika varovainen salilla. Aikaisemmin tein rankkoja HIIT-treenejä, mutta ne ovat jääneet täysin pois. Tulevana viikonloppuna saatan kokeilla lievempi tempoista circuit-treeniä.
 
Halusin aikoinaan perustaa blogin, jossa olisin jakanut treenikokemukseni ja inspiroinut muitakin liikkumaan, mutta en saanut ikinä aikaiseksi aloittaa sitä. Nyt ajattelinkin, että jos alkaisin "raportoimaan" raskausaikani liikunnoista täällä. En tosin tiedä saanko siitä mitään mielenkiintoista raportoitavaa, joten katsotaan. Joka tapauksessa aion liikkua niin pitkään kuin mahdollista. Tänään suunnistan töiden jälkeen salille. Tänään taidan pitää käsipäivän. 

1 kommentti:

  1. Minäkin otin viime kuussa monen vuoden tauon jälkeen salikortin ja se palautti mieleeni, kuinka hyvä olo liikkumisesta voikaan tulla! Liike on lääke moneen asiaan.

    Olisi mielenkiintoista lukea, että millaisiin valintoihin päädyt raskauden ja liikunnan yhdistämisen suhteen!

    VastaaPoista